han måste också brinna

Jag drömmer.

Alltid dessa drömmar.

Jag har en hel värld innanför mitt pannben.


Ibland så drömmer jag om att hitta någon som vill dela den världen med mig.

Drömmer om att ge fjärilarna i magen lite extra tinnitus och hitta

Mr. Right.

Den där riktiga,

äkta blodådertäta Mr. fuckning Right.


Finns han? Eller är han bara en kuliss i ett dåligt regisserat liv.

Gjord av papermaché, läppar som går sönder av äkta kyssar.

Nej. Han finns. Någonstans.


I mina drömmar,


På ett soldränkt kafé.


Kanske lite lockar i håret.

En lyriksamling i ena handen,

Han får hålla mitt hjärta i den andra.

Förhoppningsvis kommer han inte trampa på det.


Vi ska lägga upp våra drömmar på bordet,

Syna dom och inse att vi är ganska lika.

På något sätt.


Han måste också brinna.

Snubbla på orden.

Sortera orden.

Älska orden.

Allra helst också älska mig.


Vi ska stjäla kyssar och solnedgångar.

Timmar och ig-varningar. Vem kan plugga när kroppen brinner?


Kinder ska blossa lite rödare,

Ögon ska tindra lite klarare.


Vi ska knyta upp varandra.

Jag har massa knutar i mitt hjärta och eftersom att han är expert på råbandsknopar kanske han kommer att bli den första som knyter upp mig.


Nostalgi ska bytas ut mot impulsivitet och

kolsyran i våra drinkar ska bubbla nere i magen,

redan innan den flutit igenom min strupe.

Effekter av tonårskärlek.


Kommentarer
Postat av: Nina

Ååh, vad fin anna:*

2009-04-29 @ 08:34:22
Postat av: siri

fint :D Mr Right kommer en vacker dag det tror jag i alla fall :)

2009-04-29 @ 21:55:26
URL: http://ettprickigtplommon.blogg.se/
Postat av: Louise

Du är otroligt duktig, sitter här och är, minst sagt, stum.

Vilken gåva du har! (:

2009-05-07 @ 22:03:27
Postat av: visornas andan

otroligt vackert.

2009-05-11 @ 19:51:52
URL: http://abstraktion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0