poetry slam och söt bror

Hej.

Underbar dag idag! Vi var lediga, haha och jag bloggar först nu men prioriterade andra saker ; )
Vaknade vid halv tio och gjorde en god frukost till mig själv : ) Så himla skönt att vara hemma själv!
Sedan blev det spanskaplugg. Konjuktiv kan ta sig.....fast jag börjar faktiskt förstå någorlunda iallafall.
Var superduktig och pluggade i två timmar i sträck! Jag är jättestolt eftersom jag inte har någon discilin när det gäller plugg i vanliga fall. Men denna gången så gjorde jag följande: a) stängde av mobilen b) stängde av datorn (på riktigt, inte bara loggar ut för då loggar iallafall jag in igen när plugget börjar bli tråkigt) c) satte i ett par öronproppar i öronen d) plockade bort ALLT på bordet förutom det som jag skulle plugga e) ställde fram ett stort glas vatten på bordet.
Sedan så blev det pluggat en del i alla fall. Också träning, spin/medel. Like't.

Gårdagen var mycket bra :) Var ju som sagt på poetry slam i växjö. Tog tåget dit vid halv 3 på eftermiddagen och sov typ hela resan, haha. Sedan irrade jag runt i Växjö för att slutligen hitta stadsbibloteket. Behöver jag skriva att jag var nervös? Jag var definitivt yngst. Den äldsta som tävlade var typ 80 år, hehe ; )
Sedan lottade vi ordningen och jag skulle läsa nästsist. 

Över lag var de tävlande fruktansvärt duktiga. Jag kände mig nästan sänkt men jag gjorde ju detta som en kul grej som sagt, och la ingen press bakom.  För andra gången i mitt liv stod jag på en scen och läste något jag skrivit själv. Jag älskar den känslan! Spotlight, mickar och en oskriven publik. Jag fick sån kick och vågade verkligen läsa, inte bara läsa om ni förstår : )
När alla läst två dikter och juryn poängsatt stod de klart vilka som gick vidare.
Jag var inte en av dom, men det gjorde inte så mycket faktiskt. Det var min första tävling och jad hade en bra placering i slutet ändå, men det räckte inte riktigt.

Anyway, det var en underbar kväll och de två som gick vidare var jätteduktiga! Kommer att heja på Växjö-laget i Norrköping om en månad :)

Nu ska jag .......vet inte vad, men det känns dom man måste skriva något? Haha.







Min lillebror, 8 år, är gullig. Denna lappen tillägnar han mamma och pappa eftersom han inte får bli medlem och spela WoW.  Översatt: " Hej du gillar ju inte mej men kan du snälla säga ja snälla"
Han är söt <3


Kommentarer
Postat av: Rebecca

hahahahah du gelar ju inte mej män...

han e rolig han :*

pusss

2009-04-15 @ 21:44:45
Postat av: siri

Du är modig :)

2009-04-17 @ 17:38:19
URL: http://ettprickigtplommon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0