sjuttonde februari

hejdu.

jag mår grymt bra idag. Faktiskt, är superlycklig helt utan anledning (y).
Eller egentligen har jag väl anledningar och det är dom som har kommit fram i ljuset just idag ;)
Puss på't.
Jag ska sätta mej framför tv:n snart. Vet inte hur länge sen jag satte mej där utan dåligt samvete över saker som skulle kunna göras istället. Menmen, nu känns det rätt :)
Passar även på att slänga upp dikten som jag ska försöka mej på att kvala in till Gislavedslaget med, i poetry slam alltså ;) skriv gärna vad ni tycker och våga vara ärliga. Konstruktiv kritik är bra kritik

vi är sexton år



Vi är sexton år och vi snor
Påtår på
Påtår på
Påtår på
Claras café.
Och vi ser bara dem som vi vill se.
Ingen säger något men jag skäms över att den svenska moralen,
Ryms i snack över en latte samtalen.
Sedan går man ut och röker Marlabro Light.
För jag, liksom ni är också en dåre och
Bil och skidor upp till åre!
Bilen spyr ut bensin på en redan infekterad jord,
Men vem lyssnar på sextonåringars ord.
Och när jag kommer hem är det jag som spyr över priserna i affären.

"Det finns faktiskt dom som drunknar i misären!"

Men min is är för tunn för att orka
Bära
Andras problem.

Som tur är finns det dom
Som orkar ta sej an dom som fryser.
Som av kärlek och medmänsklighet lyser!

Och när jag tänker på dom inser jag att,
visst, ibland är jag ensam och rädd.

Men jag är i alla fall inte lika bestulen och förbisedd.

- Tur att det finns änglar, viskar du.
Och kanske är det en sådan du är nu, tänker jag.
Knark är kläder och mord är läder.

Låt oss inte drunkna när isen spricker.
Låt oss vara dom som står kvar när alla sticker!
Du brukade lyssna efter andetagen,
När du var osäker på om det fanns liv i vardagen.
Alltid lika hjältemodig,
Dock lite för mycket naiv.
Att rädda världen genom rökhosta,
Kanske är det en fungerande filosofi?

Vi är sexton år och vi snor
Påtår på
Påtår på
Påtår på
Claras café.
Och vi ser bara dem som vi vill se.


Kommentarer
Postat av: Beccaa

Jag älskar den dikten och inget behöver ändras :)<333

2009-02-17 @ 20:00:25
Postat av: The one and only.<3

jag vet farför du är happy,o ja det bör du vara:)<3

din dikt är bra anna,mest gillar jag denna delen:



Låt oss inte drunkna när isen spricker.

Låt oss vara dom som står kvar när alla sticker!

Du brukade lyssna efter andetagen,

När du var osäker på om det fanns liv i vardagen.





Fint.<3

2009-02-17 @ 21:58:36
URL: http://iettogonblick.blogg.se/
Postat av: Anonym

den var för jävla fin :)

2009-02-18 @ 00:33:44
URL: http://mellanosstre.blogspot.com
Postat av: Stina

"Vi ser bara dom vi vill se". Det smackade rakt in i mitt hjärta, för det är lite så jag känner nu. Eller snarare vad jag tycker/tror att andra verkar tänka & känna just nu. Du är nästan för bra för att vara sann <3

2009-02-18 @ 20:34:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0