tjugonde februari

ledsen över dålig uppdatering.

I taket lyser stjärnorna igår. En sevärd film som tar upp ett centralt ämne som vi tyvärr gärna blundar för. Nämligen det faktum att vi födds, men att vi också dör. Och alla somnar tyvärr inte in liggandes i en varm säng vid nittioårs ålder.

Jennas mamma lider av cancer och genom filmen får man följa henne och hennes kamp mot klockan.
Jenna själv hamnar ikläm och vet inte vart hon ska ta vägen. Hennes tonårsrevolution blomstrar frodig. Hon rycks mellan att vara den duktiga tjejen som hjälper sin cancersjuka mamma eller hon som festar och umgås med ullis-knullis. 
Jag kan stundtals tycka att Jennas tonårsrevolution är lite för överspelad för att vara trovärdig. Hon är lite väl mycket tonåring och jag kom på mej själv att sitta och kisa med ögonen och bara vilja stänga av i de värsta scenerna. I boken fortsätter hon att vara samma gamla Jenna, i alla fall inombords, alla tvåhundra sidor igenom. Men på duken genomgår hon en personlighetsförändring som får en att fundera över vem flickan i slutet av filmen är. Fast detta kan också ses som positivt, även om jag själv inte skulle vilja vara kompis med en så pass grov kappvändare. 
Samtidigt förstår man henne och hennes desperation. Att ens mamma ligger för döden är inget man tar med en klackspark.
Skådespelarinsatsen var dock suverän! Tjejen som spelade Jenna var sjukt söt och den viktiga rollen som mamman spelades utmärkt. Så ta med en näsduk och tagga närmsta biosalong ;)

Dagen idag då. Två lektioner i skolan. Spanskaprovet gick rakt ned åt.... hejdå MVG.
Sen var det lunch på stan med mamma som gällde :) åt upp snabbt för att sedan åka upp till sjukhuset och träffa "den coola doktorn" som evelina kallar henne. Det gick bra. Känns som att jag kommer få ut ngt av det här.
Och jag var sjukt trött efter detta samtal, så det var bara att åka hem och sova efter. 
Vaknade och kollade på finaste winnerbäck på svtplay <3 :)
Jag och min bror hade lite party också. Eller förfest som han kallar det, haha. Han är åtta år? :o
Nu ska jag träffa fina flickor på claras. 
See you :*




Kommentarer
Postat av: Becca

hahaha Adam är ju Wunderbar ;) du med <3<33

2009-02-20 @ 19:26:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0