jag hatar rubriker


Jag gick sönder lite då,

Jag sprack i samma takt som isen på sjön..

Det fanns så mycket frost och kyla den där dagen.

Rosenröda läppar brast.


Det gör rätt ont att spricka.

Det tog flera år,

Innan det kom några som helst ord

ur mina sår.


Jag gick sönder lite.

Naggad i kanten.

Kantstött.

Jag.


Jag vill egentligen bara att ni ska veta att jag försöker.

Snälla, kom ihåg mej.

Snälla, snälla, snälla.


Jag gick sönder lite då.

Jag sprack.

Man hade bollat mej länge mellan flinka fingrar,

Plötsligt var det någon som inte tog emot och jag

Föll som en fura!


Föll igenom snöbeklädda landskap.

Grenar som inte dämpade fallet och jag

Landade på stengolv.


En spricka i kristallen.

Nyfallen.

Lätt spräckt.

Lim.

Kan någon laga?


Kommentarer
Postat av: Becca

ANNA.. hur gör du? Dina dikter blir alltid perfekta, bättre än så :)<3333

2009-03-06 @ 14:15:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0