Anna är mitt namn

Hej på dej bloggen.

Tänkte att du skulle bli lite mer personlig.
Att ni läsare skulle få läsa om lite mer än pluggångest och träning, vilket denna blogg till stor del har bestått av ;)
För det är en rätt minimalisk bild av mig.
Förhoppningsvis finns det mer att hämta bakom stickade bomullsplagg och stundtals påklistrade leende.
Jag hoppas att det gör det iallafall (a).

Ska försöka mig på en ärlig beskrivning av mig själv :)

Jag heter Anna, (anna sara egentligen men jag skyr mitt mellannamn= baraanna). Jag går ettan på samhällslinjen.
Jag vet inte varför jag går ettan på samhällslinjen. 
Förmodligen kommer jag ta studenten utan att nånsin förstå varför jag gick samhäll. Så känns det just nu i alla fall.
Går du samhäll har du rätt mycket plugg. Eller det blir vad du gör det till men jag tänker inte gå en studieförberedande linje utan att plugga så hej sena nätter och matteplugg!
Kanske kommer hinna ändra åsikt, har ju trots allt bara klarat av en sjättedel av min tänkta skolgång.
Men jag går i en bra klass. Skillnad på högstadiet och gymnasiet och tur är väl det. 
Min högstadietid var en rätt traumatisk upplevelse har jag insett såhär med facit i hand.
Fylld av osäkerhet och viktångest. 

När jag blir stor vet jag inte riktigt vad jag vill göra. Eller jo egentligen vet jag precis vad jag vill göra men det är ingenting jag kommer tjäna pengar på så jag får väl göra något annat.
Bara jag slipper bo kvar här, haha. 
Jag behöver se något nytt. Efter sexton snart sjutton år i samma stad känns det som stigarna här är rätt upptrampade.
Jag vill fly till Stockholm. Bo i en etta på söder, ha ett stort fint skrivbord och utsikt över gatan, skriva sönder tiden och äta sushi till frukost, lunch och middag.
Ojojoj, vilken mogen sextonåring tänker ni, haha ;)
Men det vill jag göra när jag blir stor.
Jag tror på Gud. Detta är ett beslut jag fattat själv och det är numera jag som tror på Gud, inte mina föräldrar ;)
Som ni kanske insett så älskar jag att skriva. Man måste brinna för något, vadsomhelst bara man brinner för något! Det är nog det viktigaste som finns, att inte slockna. Det kan vara alltifrån att vara nykterist, spela gitarr, driva en blogg, spela teater, ta kort vad som helst bara man brinner för något!
Haha, nu fick jag in lite åsikter här med men det är bara positivt!
Om jag orkade skulle jag engagera mej politiskt. Jag anser mig vara röd men är oberoende. Någon dag ska jag orka sätta mig in i det där. 
Annan intressant fakta:
Jag tittar aldrig på tv, haha, nästan inte iallafall. Om det är något jag följer så är det beck och program om fruktansvärt feta människor. Jag frossar i program om 300 kg:s människor och känner mig smal.
Jag har komplex för mitt utseende. Precis som alla andra tonårstjejer som blir matade med underviktiga modeller.
Jag läser tidningen på morgonen. 
Jag äter frukost.
Det blir ingen morgon utan kaffe, morgonpasset i p3 och en dusch.
Jag går ner till skolan. Winnerbäck är bakgrundsmusiken i mitt liv.
Jag gillar söta kläder och fina klänningar.
Evelina & Lovisa gör mina skoldagar.
Jag tränar på friskis och svettis. Det är typ en av de bästa grejerna jag vet.
Jag läser Blondinbellas blogg. Jag brukar till och med sitta och uppdatera sidan flera gånger för att hon ska tjäna pengar.
Förlåt mig, är jag en hemsk människa? Men jag älskar hennes snygghet och smoothies och Nils och mörka choklad.
Den bästa maten jag vet är sushi och ingefäragodis. Jag dricker helst cider eller sån där jättedyr juice.
Jag äter fem frukter om dagen, helst pink lady äpplen.
En av de bästa minnena jag har är när jag och & cornelia stod face to face mot Lars Winnerbäck 16/8.
Det var vi och han, ensamma utanför esters bar och kök.
Vackert<3
Jag älskar Olivia Bergdahl och Bob Hanson. Bruno K Öijer och har också entrat bokhyllan.
Jag har kul med mina vänner. Jag kan ha sjukt kul med dom. Härligt att ha kompisar som gör så att man får magmuskler.

Nu pallar jag inte skriva mer. Hoppas jag inte glömt något. Eller det har jag ju, mitt liv rymmer mer än ett blogginlägg men läs mellan raderna i mina kommande inlägg så kanske ni förstår.  Min svenskalärare skulle få hjärtattack om hon behövde rätta detta inlägg. STYCKMARKERING? :O

Jag kan inte bry mig mindre. Sov så sött. Imorgon har jag studiedag :*



Kommentarer
Postat av: lovisa

jag följer med dig till söder!!! :)

puss på diig! <3

2009-03-17 @ 23:19:18
URL: http://lovisaeskilsson.blogg.se/
Postat av: evelina (:

bajs på styckmakering! :D

jag joinar icke till söder..:P

2009-03-18 @ 09:50:06
Postat av: Melina

Du är bra anna!<3

2009-03-18 @ 11:54:49
URL: http://sundayeve.blogg.se/
Postat av: Becca

JAg ska med bort härifrån fersure! Me don't like Jönköping, ... =(

Men Anna du är bra :*<3

2009-03-18 @ 15:11:42
Postat av: Anonym

du har glömt mej , snygging :D <33

2009-03-18 @ 20:16:21
Postat av: Anonym

Du är bra anna! och inte ensam om att ha allt vad komplex heter och sånt, men en perfekt människa är inte lika intressant ;)

AnnnaSaraBokinge, du är bra, ditt mellannamn också!speciellt när det gäller i samband med finanskriser youknowwhatimtalkingabout ::

2009-03-18 @ 21:01:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0